Innhold:

lørdag 7. januar 2012

Godt nytt år og veien fremover

Jeg ønsker deg et godt nytt år 2012.

For meg har året som gikk vært et ganske så belastende år og jeg er sikker på at 2012 blir mye mye bedre!

Jeg har gått ned 11 kilo nå og det er ikke å kimse av. Jeg er veldig stolt og veldig glad for det. 
Dietten jeg følger/livstilsendringen jeg følger er lavkarbo.... eller som det nå endelig har kommet et navn på GROVKARBO! :) 
Jeg har ikke sansen for så fantastisk mye fett, men null sukker, kun til fest og da ikke farin men bedre varianter som sukrin, stevia, osv....... 
Jeg er ikke redd fett, men den 70% fett pr dag er ikke helt meg kjenner jeg.... tror jeg :) 

I 2002 begynte jeg en endring i livet som gjorde at jeg i 2004 hadde gått ned 50 kilo. Dette var også med grovkarbodiett, men da hadde de ikke noe ord på det :) Jeg fant bare ut hva det var som passet kroppen min best og det var mye fiber og proteiner, ikke være redd for fett og så lite som mulig av raske karber og litt påfyll av langsomme gode karber. Hvorfor jeg har gått opp igjen? Hovedsakelig en kombinasjon av følgende: PCOS , sluttet å røyke og 2 svangerskap der jeg måtte sitte i en lenestol mesteparten av tiden pga åpning i livmorhals. Til sammen ble dette 50 kilo overvekt..... huttemegtu. 

Så her er jeg igjen....prøver å gå ned...  kanskje noe langsommere prosess med grovkarbo, men jeg tror kroppen har bedre av det. 

Jeg har vært hos lege å fått henvisning til fysioterapi. Kanskje jeg der kan trene litt..... få kroppen litt på min side :) Vi får se.... 

I alle fall! 2012 blir et GENIALT år!!!! YEY!

1 kommentar:

  1. 11 kilo er jo knallbra og du er på god vei! Tror grovkarbo passer meg bedre også.
    Er lett for folk å dømme overvektige uten å kjenne til bakgrunnen for hvorfor, og det irriterer meg. Mange har gode grunner for hvordan det ble sånn.
    Lykke til videre:)

    SvarSlett

Takk for en liten hilsen på min ubegrensede vei :)