Innhold:

torsdag 3. november 2011

Pollo al ajillo :) mmmm

Dette er en spansk rett med Trollmorsk vri :)

Du tar den kyllingen du liker å bruke... er det en hel kylling og du skal dele den selv anbefaler jeg å dele den i små biter men med bein i.

Hvitløksfeddene tar du av det tynne "ytterskallet" men bevarer det indre tykkere skallet på hvert enkelt fedd og så lager du et dypt hakk i hvert fedd.

Jeg brukte kyllingbryst og da jeg skulle til å steke så det ca slik ut:


SÅ steker du alt på god varme... kjøttet er jo litt kaldt så jeg pleier å ha pannen veldig god og varm.... for i denne retten skal kjøttet bli brunt og hvitløkene skal bli deilig karamelliserte.... og ingenting skal KOKES :) 

ET triks du må bruke på denne retten er å ikke snu kjøttet for ofte.... snu det og rør i det når du begynner å bli redd for at det blir brent :) Ikke før. Underveis krydrer jeg med grillkrydder og salt. 

Så... når alt er gyllent og brunt og godt stekt.... tataaaaa... ferdig! 

Server med sauterte grønnsaker og et par ss Bulgur Pilaf :) 


4 kommentarer:

  1. håh eg elsker kylling og grønt :) men har alltid hatt ris til *kremt*
    hva er bulgur pilaf for'noe ?

    SvarSlett
  2. Dette så godt ut! :)

    Har lest hele bloggen din nå, og tror jeg må kjøpe meg ketose sticks i morgen. For jeg er absolutt tro mot lavkarbo, men har ikke merket noe verken på urin, svette eller ånde. Tja, den siste er vel uansett overdøvet av vekselsvis røyk- og tyggisånde, siden jeg ikke er helt klar for å kutte sigarettene enda. ;)

    Nå skal jeg gå og stikke nesa i toalettet og i armhulene. Hehe
    Irriterer meg at jeg ikke har merket noe slikt... jeg er jo sååå flink! :S

    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg skal komme med oppskrift på Bulgur pilaf som helt enkelt er hvetekorn som man tilbereder som ris. Ikke helt optimalt til lavkarbo om man er veldig streng, men så sunt og godt at man KAN unne seg en spiseskje eller to :)
    Det er Bulgurhvetekorn.... :)

    SvarSlett
  4. Du er superflink du kontrollør av kaos!!! :)

    Du er nok i ketose sjø :)

    Hvor mange karbs er du på per dag?

    SvarSlett

Takk for en liten hilsen på min ubegrensede vei :)